onsdag 15. august 2007

Mensen

Er det NOE godt man kan fortelle om mensen..?

Det er plagsomt, slitsomt og smertefult fra start til slutt... seff er det forskjellig fra kvinne til kvinne.. så jeg snakker for meg selv hva JEG synes og mener om min kjære venn *banner noen pene ord" *ler*

Noen dager / en uke i forveien.. så kjenner man at mensen begynner å nærme seg.. bare føler seg mer oppblåst i magen og hoven i underlivet. Ikke nok med at det skal komme blod ut av et hull.. men det kommer diare ut av et annet hull. HALLOOO!!! *f...........f..*
Brystvortene blir ømme... stakkars faen den som vil klå på de!! den tenker seg nok godt om før de prøver seg igjen. Men på en annen side så blir jeg skikkelig kosesjuk når jeg har mens. men sex og klåing på brystene er ikke noe snakk om.. så ja. men min mening: da får man finne på noe annet gøy =)

"Smertene er vår venn, for da merker vi at vi fortsatt er i live" sies det i G.I.Jane filmen.. men... jeg sier heller at varmeflaska (på magen), iskrem, lange varmedusjer og smertestiller er min venn... vet ikke om sjokolade kan beskrives som venn*ler* Takk gud for at smertestiller finnes.. ellers hadde jeg vært sengeliggende og ikke kunne jobbet.
I nok med at vi skal ha mens så går man faen meg opp i vekt også (selvom man ikke spiser sjokolade mener jeg... hehe)

Bind.. ob.. eller begge deler.. er alltid et spm man stiller seg når man skal noe når man har mens..! Hvor flaut er det å blø igjen om alt når man feks er på jobb (jobber i butikk), er ute på byen med venner osv...! seff kan man skifte.. men kan ikke løpe å sjekke den hele tiden heller..! Når man er hoven og har vondt i skjeden fra før er det ikke deilig å gå flere dager med ob heller..

"Har du pms eller?" det er guttas svar hvis man er sur eller no...! er man ikke sur så blir man sur.. er skikkelig irriterende og barnslig å spørre det spm synes jeg. Men jeg tror ikke jeg virker sur når jeg har mens.. er bare mer sliten. Blir dritt forbanna hvis det er noe spess jeg skal også får jeg mens...! ja, dere jenter veit sikkert hva jeg mener.. det styre med å passe på og skifte hele tiden!

Ingen kommentarer: