mandag 27. august 2007

en vanskelig settning!!!

I flere år nå har jeg vist at jeg ikke er hetero.. i 4 år var jeg sikker på jeg var bifil, men har nå det siste året skjønt jeg er lesbisk!! Jeg har grublet masse på det og er sikker i min sak...! MEN så var det å si det til mamma og pappa! Jeg husker så sykt godt skuffelsen i ansiktet til mamma når jeg sa jeg var bifil!!! Det gjør at jeg nå frykter å si det..! Det var forferdelig sårende å se hvor skuffet hu ble.. Tanken på at det var enda en ting hu ikke var fornøyd med meg (at jeg ikke var hetero og ikke var slank). Jeg er åpen om det ellers... både 2 av mine kusiner og onkel veit det pluss alle vennene mine! Men det er noe som gjør at det er forbanna vanskelig å fortelle det til sine foreldre! Man vil leve sitt egent liv å bestemme selv, men samtidig vil man ha godkjennelse og sånn av sine foreldre. Jeg føler at dreper mammas og bestemor drøm om barnebarn og oldebarn...! men ikke sikkert om de ikke hadde fått det uannsett men.. vet loven kan forandre seg da! Hvorfor ikke være glad at barna dine er seg selv og at de er lykkelige uannsett hva de er og hva de gjør?? Dette er ikke noe jeg har valgt så vanskelig å gjøre om...

2 kommentarer:

Lena sa...

Dette var ett høyst personlig emne, og er imponert av at du legger det her. Tror kanskje det er viktig for deg selv, og skrive det her og? Jeg ville bare si at jeg syntes du er tøff, og godt at du har funnet ut hvor "landet ligger" - for det er jo frustrerende å gå slik å lure og analysere seg selv....
Jeg syntes du skal være stolt jeg - og blåse i hva mamma'n din sier - hun har igrunnen bare å godta barnet sitt som det det er. Hev hodet og fortell det rett ut! Klem fra meg

Bittersweet sa...

Tusen takk for det lena =)
Jeg har skrevet det her mye pga jeg synes det er litt godt å få ut tankene og kanskje få en eller annen respons på det. om jeg er helt dum eller om jeg tenker riktig*leR*
Men takker nok en gang! kjempe kos!